Villkor

Allmänt

Vid ett köp via hemsidan så står priserna angivna inklusive moms.. Vi försöker efter bästa förmåga hålla priserna på webshoppen korrekta och uppdaterade. Vi garanterar inte att priserna är korrekta eller att produkterna finns tillgängliga. Vid stora felaktigheter i pris, då det borde varit uppenbart att priset är felaktigt så så förbehåller sig Stall Colombine Foder & Strö rätten att häva köpavtalet.
När du gör ett köp via hemsidan så godkänner du våra köpvillkor.

Fraktavgifter ingår ej i priset för produkten utan tillkommer vid kassan. Fraktavgifterna varierar beroende på hur skrymmande varan är.

Restnotering - Om en vara visar sig vara slut så meddelar vi detta via e-post eller telefon. Du har då möjlighet att välja om du vill invänta varan eller annullera din order. Om din beställning gäller flera varor kan du välja om du vill vänta in den saknade varan och få alla varor samtidigt eller beställa om varan vid ett senare tillfälle.





Priser

Priserna på Stall Colombine Foder & Strö är inklusive 25% moms för privatkunder.
Alla beställningar för leverans i Laholms och Halmstads kommun är  fraktfritt, beställningar i övriga sverige är kostnaden för frakten från 49:- och uppåt. OBS!! vi skickar inget över 3kg.


Betalning

Vid köp i butiken kan du välja att betala med kort eller swish. Vid hemleverans sker betalning efter leverans via Swish. Vid beställning i webbutiken av produkter som skall fraktas betalas detta i förrskott via swish.


Annullering

Stall Colombine Foder&Strö förbehåller sig rätten att annullera en beställning oavsett om det gäller felaktigheter såsom tryckfel, prissättning, tekniska problem eller massbeställningar. Vid eventuell felinformation har du naturligvis rätt att häva ditt köp med hänvisning till detta.


Leverans

Du kan välja att hämta dina varor i Stall Colombine Foder&Strös butik i Gullbranna eller så väljer du hemleverans vilket är kostnadsfritt inom Halmstad och Laholm kommun. Vid leverans utanför dessa kommuner så görs det via Postnord. Hämtar du dina varor butiken är det frakten givetvis gratis, annars är fraktavgiften från 49 kr. OBS!! vi skickar inget över 3 kg.


Leveranstid

Beställningar med hemleverans gjorda senast onsdag 23,59 levereras fredagen efter beroende på om produkten finns på vårt centrallager. Skulle din beställda produkt ej finnas hemma så kontaktar vi dig för nytt leveransdatum.

Leveranstiden är normalt ca 5–10 arbetsdagar till dig som kund, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör allt vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna. Ange samma namn vid beställningen som står på legitimationen, annars kan det bli problem när du ska hämta ut ditt paket.


Leveransbekräftelse

Vid Hemleverans - Får du en leverans bekräftelse tillsammans med betalningsuppgifter per sms när vi levererat din beställning till angiven adress.
Vid Beställning via Postnord - Din leverans aviseras via sms till din mobiltelefon, var därför noggrann så att du uppger rätt mobilnummer när du beställer. Det skickas 3 SMS, dels första aviseringen och hämtar du inte ut ditt paket inom 4 dagar så får du den första påminnelsen, varav den andra påminnelsen kommer efter 8 dagar. Ditt paket ligger kvar på ditt ombud i max 14 dagar.



Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.

För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.


Ej uthämtade paket

Paket som returneras till oss för att de ej hämtats ut hos ombud, debiterar vi en avgift på 200:- för kostnad av returfrakt och hantering.


Ångerrätt

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet. Du kan antingen skicka tillbaka paketet till oss eller göra ett återköp i butiken. Väljer du att skicka paketet står du för returkostnaden. Har vi redan hunnit skicka varan innan du meddelat oss om eventuell ånger, så återbetalar vi inte fraktkostnaden för varan. Kontakta oss via info@stallcolombine.se om du vill utnyttja din ångerrätt. Returer och ångerrätten gäller EJ på foder, fodertillskott och strö.


Reklamation

Om du har fått fel produkt eller en defekt produkt är det viktigt att du tar kontakt med oss så fort som möjligt. Skicka ett mejl till info@stallcolombine.se och skicka gärna med bild.


Övrigt

Vi reserverar oss för eventuella fel eller avvikelser i artikelinformation och produktbilder. Vi reserverar oss även för faktorer utan vår kontroll (Force majoure). Priser och sortiment kan variera mellan webshop och den fysiska butiken. Du är alltid varmt välkommen in i den fysiska butiken där vi kan ge dig mer personlig service! Vi hjälper mer än gärna till så långt vi kan och när vi inte själva kan svara på dina frågor ger vi tips och råd hur du ska gå vidare för att få den hjälp du behöver. Om du är under 18 år krävs målsmans tillstånd om du ska handla hos oss. Du måste enligt lag samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Stall Colombine Foder & Strö kommer inte låta någon tredjepart ta del av dina uppgifter utan ditt godkännande. Du har rätt att se de uppgifter som finns sparade om dig.   Vid händelse av krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution, uppror, myndighets åtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof eller liknande händelse kommer Stall Colombine Foder & Strö att kunna tillämpa sig av force majeure. Detta betyder att detta avtal inte behöver fullgöras till viss eller hel del. Om detta inträffar kommer vi att försöka underrätta dig.